Senzatia constanta de foame- Cum o tinem sub control?

 

Senzatia constanta de foame- Cum o tinem sub control?

Ca de fiecare data, voi incepe cu principala constatare atunci cand incepem un plan de slabire: FOAMEA. Ca un facut, indiferent de mesele corecte si calitative din punct de vedere nutritional, parca am manca incontinuu si parca nimic nu ne satura. Ei bine, vestea buna este ca nu este o foame reala, ci este mai degraba o schimbare de ordin psihologic.
De ce? Pentru ca inainte de un program alimentar de slabit, cele mai multe dintre noi, fie mancam haotic fara mese bine stabilite, fie traiam numai din rontait, care de altfel, este cel mai periculos pentru silueta. Prea multe gustari aduna multe calorii in plus, mai ales daca alegem covrigei, dulciuri sau prea multe oleaginoase.
O alta veste buna este ca, desi exista un deficit caloric, putem tine foamea sub control, imbogatind nutritional mesele principale.

Iata cele mai bune variante:

1. Salata
Cu totii stim ca atunci cand vrem sa slabim inlocuim garniturile clasice de langa sursa de proteina care este esentiala in slabit- orez, paine, cartofi- cu o salata. Ce este de retinut atunci cand vine vorba despre satietate, volumul de mancare, este responsabil si el cu asta. Dar cum nu putem sa cream volum din cartofi sau paine, ori alte surse de carbohidrati, atunci alegem o salata generoasa din cat mai multe frunze verzi si ceva legume.
Si ca salata sa nu fie foarte fada si sa ne frustram din cauza ca le lipsesc gusturile bune, putem adauga un dressig gras, mai ales daca sursa de proteina este una slaba. Bineinteles ca atunci cand spunem dressing gras nu ne referim la maioneza sau alte sosuri de genul. Un dressing facut cu o ligura de ulei de masline sau cocos si cativa fulgi de parmezan nu numai ca vor face salata sa fie delicioasa, dar si satioasa.

2. Apa
De multe ori setea este confundata cu foamea, mai ales daca facem parte din categoria persoanelor care nu se hidrateaza intens. Un pahar de apa inaintea fiecarei mese creeaza volum si astfel senzatia de satietate se va instala mai rapid. Bineinteles ca apa este ajutorul de nadejde atunci cand, intre mese, simtim nevoia sa rontaim cate ceva, in afara celor 2 gustari recomandate. Apa, nu numai ca ne ajuta sa tinem foamea in frau, dar hidrateaza toate organele ajutandu-le sa functioneze optim.

3. Proteina animala
Desi se marseaza foarte mult pe ideea de proteina vegetala, nu trebuie sa pierdeti din vedere ca un aliment bogat intr-o astfel de proteina vine la pachet si cu o mare cantitate de carbohidrati si, in functie de indicele glicemic care de multe ori este mare, nivelul de insulina sufera modificari, iar una dintre consecinte este senzatia de foame.
Pentru ca sunt persoane care nu tolereaza foarte bine carnea, este foarte important de retinut ca proteina animala nu se refera doar la fripturi. Ouale, fructele de mare si lactatele sunt surse foarte bune de proteina.

Si nu in ultimul rand, un alt truc pe care il avem cu totii la indemana este AMBITIA. Daca respectam toti pasii de mai sus, ceea ce putem resimti a fi foame este de fapt un moft sau un gest relex, cel care ne-a adus kilogramele in plus.

Facebook Comments

Related Posts

by
Previous Post
0 shares
Back